משמעות המילה "פסטה" באיטלקית היא: בצק. הפסטה היא בצק העשוי מקמח ומים.
הפסטה הפכה פופולרית בכל העולם בשל קלות הכנתה. כיום ישנה מודעות לכך, שישנה חשיבות שהפסטה לא תהיה בהכרח מקמח לבן (פחמימה ריקה בעלת ערך תזונתי נמוך).

לנו ברשת "אניס" חשוב להציע לכם מגוון רחב של פסטות איכותיות ואורגניות.
ניתן למצוא אצלנו פסטות מקמחים שונים כגון: קמח מלא, קמח אורז וקמח תירס. וכמו כן, ניתן להשיג אצלנו אטריות שונות מהמטבח האסייתי- נודלס, אטריות שעועית, אטריות אורז ועוד.

פסטה מקמח מלא אורגני
פסטה מקמח מלא מכילה רמות גבוהות של פחמימות, חלבון, סיבים, ברזל, ויטמיני B, מגנזיום, זרחן ואבץ. כיוון שהפסטה מופקת מקמח מלא, היא נספגת באופן הדרגתי בדם ומעניקה תחושת רוגע ושובע.
פסטות אורגניות גדלות ומיוצרות תחת ביקורת קפדנית. הן נקיות מחומרי הדברה, חומרים משמרים, הורמונים והנדסה גנטית.
פסטה זו מתאימה לכל גיל.

פסטה מקמח שיפון מלא
השיפון עשיר בויטמינים ומינרלים כמו מנגן, סלניום, זרחן ומגנזיום, וסיבים תזונתיים. השיפון מומלץ במיוחד לסוכרתיים, בהיותו מווסת את רמות הסוכר בדם. כמו כן, פסטה זו מומלצת לאנשים הנמנעים מלאכול חיטה ומוצריה.
פסטה משיפון מכילה גלוטן.

פסטה כוסמין מלא
כוסמין הוא דגן עתיר בסיבים תזונתיים, המסייע בחילוף החומרים בגוף. הכוסמין עשיר בחלבון, בויטמינים מקבוצת B, נחושת ועוד. הכוסמין מכיל פחות גלוטן מאשר חיטה, ונחשב לפחות אלרגני.

פסטות ללא גלוטן

פסטה מאורז מלא טבעי ואורגני
פסטה מאורז מתאימה לאנשים שסובלים מצליאק, או לנמנעים מלאכול חיטה ומוצריה. הפסטה עדינה בטעמה, ודומה בטעמה לפסטה רגילה. יש לבשל את הפסטה מעט יותר זמן- בהתאם להוראות הרשומות על האריזה.
פסטה מאורז מלא מזינה יותר, כיוון שהקליפה לא הוסרה מגרגרי האורז. הקליפה מכילה סיבים תזונתיים אשר מתעכלים באיטיות ומועילים לתהליך חילוף החומרים בגוף.
ניתן להשיג אצלנו פסטה מאורז מלא ולבן.

פסטה תירס טבעי ואורגני
פסטה ללא גלוטן העשויה מקמח תירס.
התירס מכיל עמילן, ויטמין A, מגנזיום ואשלגן. קמח התירס דל בערכים תזונתיים לעומת קמחים מדגנים אחרים, אך יכול לשמש כתחליף מצוין לפסטות רגילות, לאנשים הנמנעים מלאכול מוצרים המכילים גלוטן.

ספגטי קינואה
לקינואה ערך תזונתי גבוה מאוד. היא עשירה בחלבון, סיבים תזונתיים, זרחן, ברזל ומגנזיום. הקינואה איננה מכילה גלוטן, ולכן פסטה מקינואה מתאימה לאנשים הנמנעים מלאכול מוצרים המכילים גלוטן.

נודלס
נודלס זהו מאכל העשוי כעין רצועה דקיקה של בצק מקמח, מים וביצים. מאכלים רבים מהמזרח הרחוק מבוססים על אטריות עם מגוון של תוספות.
אטריות סוֹ‏בָּ‏ה (אטריות כוסמת) הן סוג אטריות יפניות דקות ואפרפרות המיוצרות מקמח כוסמת. המנות המופקות מסוג אטריות זה מוגשות חמות או קרות עם רוטב, או בתוך ציר חם כמרק אטריות.
כיוון שאטריות המיוצרות מקמח כוסמת טהור עלולות להתפרק בזמן הרתחתן, נהוג לערבב עם קמח הכוסמת קמח חיטה.

אטריות אדון (אטריות חיטה)
הסוג הנפוץ והזול ביותר של האטריות היפניות, העשויות מחיטה עשירה בגלוטן. צבען בהיר, והן משווקות בצורות ובגדלים שונים, כולן צבועות על ידי מרכיבים טבעיים. מגישים אותן כמו פסטה - עם רוטב או בתוך מרק.

אטריות סומן (אטריות חיטה)
איטריות דקות ביותר, שעשויות מקמח החיטה העדין ביותר עם מעט מלח ושמן. רובן לבנות, אך ביפן יש גם צבועות - בירוק (על ידי תוספת תה ירוק), בוורוד (עם שזיפי אומבושי) או בצהוב (עם חלמון). ביפן נוהגים להביא אותן כמתנה.

אטריות ביצים
דלות בשומן רווי ומקור טוב מאוד לסלניום.
נמצאות כמעט בכל רחבי אסיה (יפן, פיליפינים, תאילנד, בורמה ועוד).
אלה הן אטריות מקמח חיטה שהוסיפו להן ביצים והן מקבלות צבע צהבהב כשהן מתייבשות.
מבשלים אותן במים רותחים ואז, כמובן, להקפצה. הדבר החשוב בהכנה הוא לא לבשל אותן יותר מדי, במיוחד אם מקפיצים או מטגנים אותן אחר כך, או אם הן שוהות בסיר חם לספיגת טעמים.

אטריות אורז
אטריות אורז, הנקראות גם מקלוני אורז עשויות מאורז ומים. אין צורך לבשל אותן- מניחים אותן במים רותחים, ומשהים ל-3-4 דקות. הן מתאימות להקפצה, למרקים ולסלטים קרים.
האטריות מגיעות בעוביים שונים.

אטריות שעועית
מכנים אותן גם מקלוני שעועית, אטריות זכוכית ואטריות צלופן, כי הן דקיקות כמו שערות וכמעט שקופות. מייצרים אותן משעועית מונג mung (שעועית מאש). הן נפוצות בעיקר במטבח הסיני ומשמשות כתוספת למרק, למנות שמכינים בטיגון עמוק, כקישוט וכחלק ממליות לאגרול. אין צורך לבשל - מניחים במים רותחים ומשהים לשלוש דקות. מגישים מיד או מוסיפים לשאר רכיבי המוקפצים בווק, סמוך להגשה.

דפי אורז
במטבח הויאטנמי והתאילנדי נמצא בשימוש רב. עשויות מקמח אורז, מים ומעט מלח.
את דפי האורז ממלאים במילויים שונים (לאחר ששהו מספר שניות במים- לקבלת מרקם גמיש). ניתן לאדות או לטגן אותן לאחר המילוי.

Go to top