הלחם הוא אחד ממזונותיו הבסיסיים של האדם עוד מימי קדם. כיום ישנה מודעות רבה לאכילת לחמים מדגנים מלאים, ללא תוספת שמרים. לחמים אלו הינם בעלי ערך תזונתי גבוה לעומת לחמים מקמח לבן.

לנו ברשת "אניס" חשוב להציע לכם מגוון רחב של לחמים טבעיים ואורגנים, עם או בלי שמרים, ומקמחים שונים ומגוונים כגון: שיפון, כוסמין, חיטה מלאה ושיבולת שועל.

מבחר סוגי דגנים מלאים:


חיטה מלאה
- בעל טעם מודגש.
- מופק מכל חלקי הגרעין (כולל הסובין והנבט).
- מכיל רמות גבוהות של סיבים, ברזל, ויטמיני B, מגנזיום, זרחן ואבץ.
- קמח חיטה מלאה נספג באופן הדרגתי בדם ומעניק תחושת רוגע ושובע.
- כיום סוגי הקמח נבדלים ביניהם על פי סוג הטחינה ועוביה.

קמח חיטה מנופה
- קמח מלא שנטחן בדרגות שונות.
- קמח מלא הנטחן דק מאוד ומיועד לעוגות ולמאפים עדינים.

כוסמין מלא
- צורת גרגריו ארוכים, צבעו חום ובבישול מתקבל טעם אגוזי מיוחד.
- קל יותר לעיכול, ביחס לשאר הדגנים המלאים.
- סיביו מסיסים במים, דבר המאפשר ספיגה תזונתית טובה יותר של ערכיו לגוף.
- מכיל את הכמות הקטנה ביותר של גלוטן מבין הדגנים, ולכן הוא פחות אלרגני.
עם זאת, לחולי צליאק הכוסמין אסור למאכל.
- ערכו התזונתי גבוה, והוא עשיר במיוחד בחלבון ובסיבים תזונתיים.

שיפון מלא
- צבעו חום, ריחו וטעמו חריף-חמצמץ במקצת.
- השיפון הינו הדגן בעל הערך הגליקמי הנמוך ביותר, לכן הוא מומלץ בדיאטות דלות פחמימות.
- מווסת רמות סוכר בדם, מזין ומשביע לאורך זמן.

שיבולת שועל
- בעלת ערך תזונתי רב ועשירה בפחמימות.
- שפע הסיבים התזונתיים שבשיבולת שועל מסייע למערכת העיכול ובשמירה על משקל תקין.
- תכולת הסיבים המסיסים בה, מסייעת בשמירה על כולסטרול מאוזן בדם.
- הFDA (מנהל התרופות והמזון האמריקאי) אישר את העובדה שהוספת סיבים תזונתיים שמקורם בשיבולת
שועל לתפריט, עשוי להקטין את רמות הכולסטרול.
- בעלת ערך גליקמי נמוך, העוזר לסובלים מסוכרת לשמור על רמת סוכר קבועה בדם.
- מכיל אבץ, החיוני לשם גדילה, רבייה וראייה תקינה. בנוסף מומלץ לריפוי פצעים וגירויים של העור.
- מהווה מקור למינרלים, ויטמין E, ויטמיני B, ויטמין D.

קמח אורז
- קמח העשוי מאורז טחון.
- עשיר בעמילן ומשמש לעיבוי קינוחים, חביתות ולבצקים שטוחים.
- קמח אורז לבן דל יותר בערכיו התזונתיים לעומת קמח אורז מלא.
- נטול גלוטן.

קמח תירס
- קמח תירס (בשונה מהקורנפלור, שהא עמילן תירס) מיוצר על ידי טחינה של גרגירי תירס יבשים.
- מתאים לאפיית לחם.
- דל בערכים תזונתיים בהשוואה לקמחים מדגנים אחרים.
- מכיל עמילן, ויטמין A, מגנזיום ואשלגן.
- נטול גלוטן.

לחם שאור – ללא שמרים
לחם שאור מכינים ממחמצת שאור ("סטארטר") ללא שמרים. זהו לחם הנעשה בתהליך טבעי, על-ידי תסיסת העיסה המורכבת מקמח, מים ומלח. ככל שהתסיסה ארוכה יותר, כך התערובת בריאה יותר, והויטמינים והמינרלים שבקמח המלא הופכים לזמינים יותר לגוף.
אופן הכנת השאור:
התהליך אורך 6 ימים. הטמפרטורה האופטימלית היא 26 מעלות.
יום א'- מערבבים בקערה 50 ג' קמח מלא עם 50 מ"ל מים, מערבבים ומכסים בניילון נצמד. במהלך היום מערבבים
בכף עץ מספר פעמים.
יום ב'- מוסיפים לקערה עוד 100 ג' קמח, ו- 100 מ"ל מים, ושוב בוחשים מספר פעמים ביום.
יום ג'- מערבבים לפחות 3 פעמים במהלך היום.
יום ד'- מוסיפים לקערה עוד 200 ג' קמח ו 200 מל מים, ובוחשים לפחות 3 פעמים במהלך היום.
יום ה'- מערבבים מספר פעמים ביום.
יום ו'- השאור מוכן. ואז אפשר להתחיל להשתמש בשאור להכנת לחם, על פי הוראות המתכון.

ברשת "אניס" ישנו מגוון רחב ואיכותי של לחמים, קרקרים, עוגיות ומאפים של מספר חברות מובילות:
המאפה של ד"ר מארק , אדמה, ליב, הלחם של תומר, דגן מיני מזונות, דיטרה ועופר, שטמפר, קינג דיויד, ד"ר קראג ועוד.

Go to top